06. Ontwikkelen van pedagogisch tact bij docenten

In dialoog op zoek naar betekenisgeving
Hester van Roode (Da Vinci College)

Het pedagogische aspect van beroepsonderwijs is lange tijd onderbelicht gebleven. Sinds kort staat het echter opnieuw in de belangstelling. Pedagogisch handelen vraagt tact van de docenten om tot pedagogische professionaliteit te komen. Hester van Roode heeft onderzoek gedaan naar de onbewuste praktische wijsheid en de vragen die in het handelen van docenten besloten liggen. In dialoog met docenten heeft van Roode gezocht naar de houding die het handelen stuurt in cruciale pedagogische momenten en welke betekenis dit heeft voor docenten. Het ontwikkelen van pedagogisch tact is voor docenten een groeiproces wat volgens de onderzoeker meer aandacht mag krijgen bij de professionalisering van docenten.
 

Terugkijken: Mbo Onderzoeksdag 2017

Met onderzoek duurzaam innoveren in het mbo
 

Partners

De Mbo Onderzoeksdag 2017 is verzorgd door de regionale partners Albeda College, Hogeschool Rotterdam, Inholland, STC Group, Zadkine, de gemeente Rotterdam en door de Werkgroep Mbo Onderzoeksdag. *
 

Terugkijken: programma 2017

Bekijk het programma van de Mbo Onderzoeksdag 2017.